زمانی که نوبت به حوزه بازاریابی اینترنتی می‌رسد، ویدئو همواره در حال کسب محبوبیت بیشتر و بیشتری است که البته دلیل آن‌هم کاملاً روشن است. حوزه بازاریابی اینترنتی، حوزه‌ای است که بطور مستمر در حال تغییر کردن است و میزان تغییر هم بیشتر از هر بخش و حوزه دیگری است و بازاریابان به‌راحتی می‌توانند به روش‌های مختلف و البته ارزان قیمتی در آن به ارتباط با مشتری خود اقدام کنند که یکی از این روش‌ها استفاده از ویدئو می‌باشد.
در استفاده از ویدئو برای بازاریابی، تبلیغ و ترفیع محصول و خدمات شما مزایای بسیار زیادی وجود دارد که به برخی از آنها در ادامه اشاره شده است:

۱- مردم عاشق محتوایی هستند که به‌راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که عمده محتوای تولیدشده در آن شامل متن و نهایتاً تصویر می‌شود، که در برخی مواقع می‌تواند کسل و خسته‌کننده باشد. ویدئو همواره یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه محتوای جذاب به مخاطبین و درنتیجه متمایز شدن از رقبا می‌باشد. همچنین گزارش‌ها بسیار زیادی از باقی ماندن مخاطبین در صفحات که حاوی ویدئو می‌باشند هم ارائه‌شده است که این موضوع می‌تواند موجب افزایش نرخ تبدیل مخاطبین شما شوند.

۲- از طریق ویدئو بطور مستقیم قادر به برقراری ارتباط با مشتریان هستید
ویدئوها به شما اجازه می‌دهند تا بطور مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و آنها هم به‌راحتی قادر به تشخیص این موضوع هستند که چه کسی در پشت‌صحنه این کسب‌وکارها فعالیت دارند. اصلاً هم فرقی نمی‌کند که شما چه کسب‌وکاری دارید، خواه کسب‌وکار شما یک رستوران، هتل و یا یک شرکت خدمات لوله‌کشی باشد، بدون شک مخاطبین شما با کلیپ ویدئویی ارتباط برقرار کرده و مورد جلب اعتماد آنها به کسب‌وکار شما می‌شود.

۳- ویدئو از رسایی بسیار بالایی در بین مخاطبین برخوردار هست
زمانی که از یک کلیپ ویدئویی برای کسب‌وکار خود برخوردار شده‌اید، قادر به نشان دادن به میلیون‌ها کاربر هستید. چراکه فایل‌هایی که امروزه بر روی سایت‌هایی مثل یوتیوب و ویمئو به اشتراک گذاشته می‌شوند، به‌راحتی و با استفاده از یک کد قابل نشان داده شدند بر روی هر وبسایتی می‌باشند، ازجمله سایت یا وبلاگ شما و دوستان شما، شبکه‌های اجتماعی مختلف، وبلاگ‌ها و فروم ها.

۴- ویدئوها اغلب به‌صورت ویروسی گسترش پیدا می‌کنند
یک کلیپ ویدئویی که باکیفیت مطلوب تهیه‌شده باشد، توجه بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و البته پیش‌ازاین نمونه‌های بسیار زیادی از انواع ویدئو دیده‌شده است که به‌صورت ویروسی در سطح شبکه‌های مختلف اجتماعی از قبیل فیسبوک و توییتر به اشتراک گذاشته شده‌اند. حتی اگر ویدئو شما در سطح جهانی هم به اشتراک گذاشته نشود و تنها مورد استقبال مخاطبین در سطح محلی هم قرار بگیرد، باز بطور حتم به بیش از صدها و یا حتی هزاران مخاطب مختلف دست پیداکرده‌اید.

۵- استفاده از ویدئو بر سئو سایت شما تأثیر بسیار زیادی دارد
تأثیرگذاری محتوای ویدئویی بر رتبه‌بندی نتایج موتورهای جستجو از قبل در حوزه بازاریابی اینترنتی مطرح‌شده بود و در مورداستفاده سایت یوتیوب و لینک دادن به آن به‌عنوان دومین موتور جستجو قدرتمند در دنیا صحبت‌هایی بود. اکنون این موضوع محقق شده و البته صحبت از این است که در آینده سایت‌هایی که در محتوای خود از ویدئو استفاده نکرده باشند، اصلاً برای کلمات کلیدی موردنظر خود ایندکس نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *