مثل بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک ، ممکن است شما هم فکر کنید که کسب و کار شما فعلا نیازی به وب سایت ندارد و داشتن آن نمی تواند برای کسب و کارتان منفعتی داشته باشد ؛ و البته برخی هم هستند که چون از کامپیوتر استفاده نمی کنند تصور می کنند حتما مشتریان آن ها نیز از آن استفاده نمی کنند . اما حقیقت این است که امروزه ، بسیاری از مصرف کنندگان ، از طریق اینترنت به جستجوی سرویس یا محصول مورد نیازشان هستند و اگر شما در این صحنه رقابت وجود نداشته باشید رقبای تجاری تان به جای شما خواهند بود . بنابراین حتی اگر کسب و کارتان کوچک باشد و محصول یا خدماتی ارائه می دهید که فکر می کنید نمی توان به صورت آنلاین ارائه داد ، بدون شک باز هم به یک وب سایت نیاز دارید . در زیر به بررسی دلایلی که کسب و کار شما را نیازمند یک وب سایت خوب می کند می پردازیم :

۱- بروشور آنلاین

شرکت ها هزینه های زیادی را جهت تبلیغات در روزنامه ها ، تلویزیون و اقلام چاپی صرف می کنند . این در حالیست که با داشتن یک وب سایت شما می توانید در تمامی این هزینه ها صرفه جویی نمایید . بر خلاف تبلیغات سنتی که خیلی زود تاریخش می گذرد و قدیمی می شود ، مشتریان بالقوه شما می توانند در مورد شما و هر محصولی که ارائه می دهید بصورت آنلاین جستجو کرده و اطلاعات کسب نمایید .

۲- بازار وسیع تر

بازار فروش شما دیگر محدود به مشتریان محلی نیست . این شانس را دارید که روزانه توسط هزاران نفر دیده شوید . امروزه حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنتی یا محصولی را خریداری می کنند و یا برای دریافت خدمات از شرکت ها و سازمان ها با آنها در ارتباط هستند. شما حتی می توانید اطلاعات شرکت و محصولات خود را به زبان های مختلف بر روی وب سایت قرار دهید و تنها به بازار داخلی بسنده نکرده و وسعت کسب و کار خود را به دیگر کشورها بسط دهید .

۳- ارزش تجاری

داشتن وب سایت این حس را در مشتری القا می کند که شما چقدر کسب و کار خود را جدی گرفته اید . امروزه مشتریان شما بیشتر و بیشتر از اینترنت برای پیدا کردن محصول و سرویس هایی که نیاز دارند استفاده می کنند . کسب و کارهای کوچک با داشتن وب سایت ارزش و اعتبار بیشتری پیدا می کنند . بدون آن مشتریان احتمالی شما به سمت رقبایی خواهند رفت که سایت دارند . اگر شما برای کسب و کار خود یک وب سایت دارید اما ظاهر حرفه ای ندارد ، طراحی دوباره سایت شما با ظاهری حرفه ای و ساختاری زیبا ، به مشتریان شما اطمینان بیشتری برای استفاده از محصول یا سرویس شما خواهد داد .

۴- رشد اهداف تجاری

زمانی که شما طرح وب سایت خود را آماده می کنید یا قصد بروزرسانی آن دارید شروع به جستجو و بازبینی در کسب و کارتان می نمایید. با این کار ، خلاء ها ، نقاط ضعف و قوت آن آشکار می گردد و در واقع بهتر و بیشتر با اهداف خود نسبت به شغلتان آشنا می شوید .

۵- نفوذ و تاثیرگذاری

با داشتن یک وب سایت شما می توانید بطور بالقوه هزاران نفر را با محصولات و آموزش های خود آشنا سازید و در تصمیم گیری های آن ها برای انتخاب هایی که می خواهند انجام دهند نفوذ داشته باشید .

۶- بازاریابی

امروزه اینترنت وارد دنیای جدید از بازاریابی و مارکتینگ شده است که قبل از آن وجود نداشت . وب سایت شما می تواند به عنوان یک تکنیک بازاریابی کم هزینه باعث گسترش دامنه کسب و کار و درآمدزایی بیشتر گردد .

۷- فروش اینترنتی آنلاین

ایجاد فروشگاه اینترنتی ، امکان خرید محصولات شما را از طریق درگاه های پرداخت آنلاین ، در کمترین زمان ممکن فراهم می سازد . همچنین مشتریان می توانند دارای پروفایل و تاریخچه خریدشان باشند . در حالت سنتی هر فرد می تواند در هر لحظه فقط به یک شخص کالای خود را عرضه نماید اما در وب سایت به حالت یک به چند تغییر می کند .

۸- دسترسی دائمی

بر خلاف محل کار شما که ممکن است ساعاتی از روز باز بوده و چند روز در هفته تعطیل باشد ، وب سایت شما هر لحظه از شبانه روز باز خواهد بود و به مشتریان اجازه می دهد در تمامی ساعات و روزهای هفته به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند .

۹- صرفه جویی در زمان

ارائه اطلاعات برای مشتریان چه از طریق تلفن ، چه حضوری و چه از طریق بروشور و یا ایمیل برای شما زمان بر است . به محض بروزشدن وب سایت ، اطلاعات زیادی مستقیما در اختیار مشتری قرار می گیرد و این برای شما یعنی صرفه جویی در زمان !

۱۰- ارتباط با مشتریان

با ایجاد بخش وبلاگ یا فید سایت (feed) شما می توانید مشتریان خود را از آخرین اخبار ، اطلاعیه ها ، محصولات ، تبلیغات ، عکس و هر نوع محتوای دیگری در مورد کسب و کارتان مطلع سازید .

۱۱- پشتیبانی مشتریان

شما می توانید با استفاده از یک سیستم تیکتینگ (درخواست پشتیبانی) و یا حتی بخش سوالات متداول (faq) هزینه های پشتیبانی و خدمات پس از فروش تان را تا حد زیادی کاهش دهید .

۱۲- اشتغالزایی

آیا ورزش دوست دارید ؟ عکاسی چطور ؟ گفتگو با دیگران ، مطالعه ، فیلم ، موسیقی ؟ پس شما یک ایده برای ایجاد کسب و کار دارید و منتظرید تا عملی شود . اینترنت یک محیط نامحدود برای ایجاد بلاگ هاست که می توانند باعث جذب مخاطبین و درآمدزایی شوند. کافیست موضوعی که دوست دارید را انتخاب کنید و شروع به نوشتن در مورد آن در وب سایت خود کنید .

۱۳- موانع کم برای شروع کسب و کار

شما می توانید با استفاده از برخی سرویس دهندگان طراحی وب ، با صرف هزینه کمتر و بدون مانعی در دنیای مجازی یک وبسایت برای خود داشته باشید که محصولات و خدمات خود را در آنجا به دیگران ارائه دهید .

۱۴- حذف محدودیت ها

با داشتن یک وب سایت ، شما نیازی به داشتن یک محیط اداری و صرف هزینه های دفتری ندارید ، نیازی به اجازه گرفتن از رییس تان یا وکیل شرکت ندارید . مشتریان و یا مخاطبین شما می توانند از محدوده جغرافیایی شهرتان تا دورترین شهرها و کشورها را شامل شوند .

۱۵ معرفی توانایی ها و رزومه

وب سایت ها علاوه بر تاثیرگذاری روی کسب و کارها ، گاه بصورت مستقیم و غیرمستقیم منجر به ایجاد فرصت های شغلی بهتر برای خودتان نیز می گردند . شما می توانید نمونه کارها ، رزومه و تجربیات خود را به نمایش بگذارید . مدیریت سایت می تواند نشان دهنده فعالیت موثر در حوزه شغلی مدنظرتان باشد و همچنین سابقه کاری خوبی برای شما به حساب بیاید .

۱۶- رقابت با رقبای بزرگ

آیا تا بحال می خواستید کسب و کاری را راه اندازی کنیداما نمی دانستید که چگونه با شرکت ها و سازمان های بزرگ به رقابت بپردازید؟ با ایجاد یک وب سایت زیبا و با استراتژی هدفمند شما می توانید ساختارهای بزرگ را بشکنید . نیازی نیست که بین خود و رقبای تجاری آسمان خراش بسازید ، اما وب سایت شما می تواند دیوار ایجاد شده بین شما و آن ها را فرو بریزد .

۱۷- ارتباط با سایر مدیران

زمانی که شما صاحب یک وب سایت هستید ، می توانید با صاحبان سایت های دیگر به تعامل پرداخته ، کسب و کارهای جدید و ارتباطات شخصی بیشتری را با سایر مدیران ایجاد کنید . این امر منجر به درآمد زایی و شناخت بیشتر در حوزه کاریتان خواهد شد .

۱۸- ایمیل اختصاصی

امروزه روش های سنتی ارسال ایمیل از طریق سرویس دهندگان ایمیل رایگان همچون gmail و yahoomail منسوخ شده است . با داشتن وب سایت شما می توانید ایمیل های اختصاصی خودتان را نظیر email@website.com داشته باشید . تبلیغات و پاسخگویی از این نوع ایمیل ها به مراتب تاثیرگذارتر و حرفه ای تر خواهد بود .

۱۹- باشگاه مشتریان

شما با ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب و کار خود ، مشتریان و مخاطبین قبلی خود را نگه داشته و با استفاده از استراتژی های تبلیغاتی هدفمند می توانید روز به روز بر تعداد آنها بیافزایید . سیستم ارتباط با مشتری (CRM) را به خوبی می توانید در این فرآیند ایجاد کنید .

۲۰- اعتبار فوری

آیا تا به حال در فروش خود به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی مسئله داشته اید ؟ و یا برای قانع کردن مشتریان که در یک معامله با شما قرار دارند ؟ شما با داشتن یک وب سایت خوب و سازمان یافته می توانید در معاملات آنلاین خود در نزد مشتری اعتبار پیدا کنید، زیرا مشتری با پروژه و محصولات یا خدمات شما در وب سایت تان سریعا آشنا شده و از آنچه که تا کنون در کسب و کار خود انجام داده اید مطلع می شود و شما با نشان دادن وب سایت خود در گفتگو های آنلاین توسط شبکه های اجتماعی می توانید اعتبار کافی در معامله را بدست آورید.

اینترنت مارکتینگبازاریابی اینترنتیدلایل طراحی سایتوبوب سایت

ناحیه دیدگاه غیرفعال است.