تکنیک های حیاتی اقناع برای جذب سرمایه و تبلیغات بازرگانی


از این تکنیک ها می توان بطور موثر برای جذب سرمایه با یک انگیزه خیر یا حتی راه اندازی یک استارت آپ جدید استفاده کرد.در اینجا به ملاحظاتی می پردازیم که شما در زمان جذب سرمایه برای یک هدف باید در رابطه با شش اصل علم اقناع در نظر داشته باشید:

مقابله به مثل: همواره سعی نکنید چیزی از طرف سرمایه گذار دریافت کنید، بلکه توجه کنید که در این فرایند شما هم باید چیزی با ارزش نسبی و معادل وی در اختیار او قرار دهید.

تائید اجتماع: زمانیکه یک سرمایه گذار خواهان بخش زیادی از سهام شرکت شما می باشد، این خواسته وی را سبک نشمارید. بلکه توجه داشته باشید که همکاری کردن با چند سرمایه گذار بطور خودکار موجب دیگر سرمایه گذاران جدیدی به کسب و کار شما می شود.

شباهت داشتن: همواره اولین جلسه کاری خود را با تقدیر و تشکر نسبت به فرصت فراهم آمده از طرف سرمایه گذار برای شما آغاز کنید. سعی کنید نکته ای واقعاً قابل تقدیر در رابطه با سرمایه گذار خود پیدا کنید.

نمایش اعتبار و نفوذ: زمانی که با سرمایه گذاران خود ملاقات می کنید، به منظور ایجاد یک تصویر ذهنی معتبر در ذهن سرمایه گذار، به شرح و توضیح توانایی ها و سابقه کار و فعالیت خود بپردازید.

و اما زمانی که نوبت به تبلیغات اقناعی می رسد، اینها عناصری کلیدی هستند که در آنها از علم اقناع بهره گرفته شده است:

یک شعار مثبت، کوتاه با قابلیت سپردن به ذهن
یک داستان یا روایت قوی و کوتاه
توجه به این نکته که از چه منظری مخاطب هدف شما رفتار و عمل شما را شاهد می باشد
استفاده از روانشناسی رنگ در طرح رنگ استفاده شده
در این تبلیغ به چه کسی قدرت داده شده و چه کسی فاقد قدرت است
معنای تلویحی تبلیغ مورد نظر

تبلیغات منتشر شده در فضای گسترده اینترنت که بر داستان موفقیت برند هایی از قبیل پَنتِن اشاره دارند، اصلا موضوعی اتفاقی نیست. این تبلیغات از طریق بکار بردن اصول اقناع در تبلیغات تهیه و اجرا شده اند. ۴ اصل اساسی اقناع در این موارد تائید، مطلوب و دلنشین بودن از نظر احساسات، راه حل ها و شخصیت و روند داستان در آنها می باشد.

مطلوب و دلنشین بودن از نظر احساسات: این تکنیک بر استخراج ارتباطات مثبت با یک برند از طریق استفاده از قدرت تاثیر گذاری بر احساسات تمرکز دارد. چنین تبلیغاتی احساسات مطلوب و خواستنی را در بیننده تحریک می کند و به نوعی بر احساس دلتنگی و غربت، خوشحالی، آرامش، ناراحتی، صمیمیت و مواردی از این دست تمرکز می کند.

تائید: موارد تائید اشاره ای ضمنی بر آن دسته از مشتریان بالقوه دارد که در زمان خرید همچنان دو دل بوده و تمایلی به اقدام عملی ندارند. شهادت و گواهی از طرف افرادی که در صنعت دارای قدرت و اعتبار هستند یا قبلا از این برند خرید داشته و از تجربه خود رضایت دارند تفاوت بسیار زیادی را در عمل ایجاد می کند.

راه حل ها: روند داستانی مناسب و قدرتمند که شامل شخصیت های افسانه ای هم باشند می تواند به منظور جذب و برقراری تعامل کافی با مشتریان جهت شناسایی مزایا و مزیت های استفاده از محصول یا خدمتی بخصوص مورد استفاده قرار بگیرد. تصاویر و داستان های مختلف از زندگی روزمره مردم نیز می تواند در علاقمند ساختن مشتریان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

شخصیت و روند داستان: در دنیای امروزی ما که مملوء از مشکلات مختلف است، ارائه راه حل از هر چیز دیگری مورد پسند تر می باشد. با نشان دادن یک رابطه مثبت بین یک محصول و مشکلی که رفع می کند، به راحتی می توان یک محصول را در نظر مشتریان جذاب تر جلوه داد و آنها را مجاب به خرید آن کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *