طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود)

طراحی صفحه فرود تخصص ماست .

LANDING PAGE DESIGN

طراحی صفحه فرود landing page

صفحه فرود یا لندینگ پیج به صفحه ای گفته میشود که با هدف بازاریابی ساخته شده و اولین صفحه ای هست که بازدیدکننده از طریق کمپین های تبلیغاتی وارد آن صفحه می گردد . این صفحه برای هر وب‌سایت مثل ویترین مغازه‌ها، مقابل چشم مخاطب است که به معرفی محصولات، ارائه‌ی خدمات و یا محتوا می‌پردازد. معمولا صفحه فرود جدا از صفحه‌های اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود، ولی مخاطب از طریق صفحه فرود در موتور جستجو وارد وب‌سایت می‌شود، همچنین مخاطب می‌تواند بعد از این‌که روی یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغ متنی کلیک کرد وارد صفحه‌ی فرود مرتبط به بنر یا تبلیغ متنی شود.
صفحه فرودها برگ‌های برنده یک سایت هستند؛ بنابراین طراحی لندینگ پیج و المان‌هایی که باید در یک طراحی درست به کار برده شوند بسیار مهم است. در دنیای رقابتی امروز که همه سعی دارند خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو معرفی کنند و کاربران نیز به دنبال بهترین خدمات و محصولات با شرایط ویژه هستند، طراحی صفحه فرود بیشتر از همیشه اهمیتش را گوشزد می‌کند.

انواع لندینگ پیج .

LEAD GENERATION / CLICK THROUGH

۱

صفحات فرود مختص به عمل Click Through

این نوع صفحه فرود مخاطب را به واسطه‌ی کلیک کردن به صفحه‌های دیگر هدایت می‌کند و در حقیقت کمک می‌کند کاربر وارد فرایند بازاریابی مورد نظر سایت شود. صفحه فرود کلیک برای معرفی یک محصول و یا ارائه‌ی خدمات طراحی شده است. صفحه فرود Through click با قانع کردن مخاطب او را به مرحله‌ی تصمیم‌گیری نزدیک‌‌تر می‌کند.
۲

صفحات فرود مختص به Lead Generation

طراحی لندینگ پیج

با طراحی این صفحه فرود، یک فرم در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. این فرم برای جمع‌ آوری اطلاعات کاربر است؛ اطلاعاتی که معمولا شامل آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، محل سکونت و شماره تماس و سوالاتی مربوط به علایق و سلیقه‌ی مخاطب است، و برای ایجاد موقعیت فروش بالقوه توسط سایت جمع آوری می‌شود.

کاربرد لندینگ پیج ها .

در جلوی چشم مشتریانتان باشید !

فروش مستقیم یک محصول .

گاهی وقت‌ها هدف از طراحی صفحه فرود، فروش مستقیم یک محصول، ارائه خدمات یا گروهی از محصولات است که سایت، شرایط ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته است و یا قصد دارد آن را به کاربران معرفی کند. سایت‌هایی مثل دیجی کالا و دیگر فروشگاه های اینترنتی، نمونه‌های زیادی از این دست صفحه فرودها دارند.

ارتباط با مخاطبان سایت .

کسب و کارها به دنبال راهی برای ادامه ارتباط با مخاطبان‌شان هستند و برای رسیدن به این هدف، فرم‌هایی را در صفحه فرود طراحی می‌کنند که در ازای دادن امتیازی به کاربر، مثل کد تخفیف برای محصولات سایت و… اطلاعاتی شامل آدرس ایمیل، مشخصات، علایق و ویژگی‌های شخصی مخاطب پرسیده و جمع‌آوری می‌شود.

هدایت قدم به قدم .

گاهی اوقات یک صفحه فرود قصد دارد مخاطب را به گردش در سایت ترغیب کند و محصول یا خدمات مورد نظرش را به‌تدریج به کاربر معرفی کند. در این روش که نوعی روش بازاریابی است، صفحه فرودها کاربران را تشویق می‌کنند که مدت زمان بیشتری در سایت بمانند و از صفحه‌های مختلف بازدید کنند و در نهایت محصول مورد نظر را بخرند.