سوالات متداول میزبانی وب

سوالات متداول .

پرسش و پاسخ های رایج میزبانی هاست و دامنه

سوالات متداول میزبانی وب هاست و دامنه

دامین / دامنه / domain چیست ؟

دامنه نام منحصر به فردی است کهه برای شناسایی سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و از یک یا چند قسمت تشکیل شده است که با نقطه ( دات ) از هم جدا شده اند . قسمت اول ماهیت آدرس www قسمت دوم نام دامنه domain name و به قسمت سوم پسوند دامنه می گویند.

کدام پسوند دامنه برای من مناسب است؟

همه مردم ابتدا در مورد پسوند com. فکر می کنند اگر نام دامنه مورد نظرتان با پسوند com. آزاد می باشد آن را به ثبت برسانید اگر نتوانستید با پسوند com. دامنه ای را به ثبت برسانید پسوندهای دیگری نیز وجود دارند. البته بعضی از پسوندها ممکن است برای وب سایت شما مناسبتر باشد com / .net / .org / .ir. پسوندهای متداوالتری هستند و سبب می شوند تا ترافیک سایت شما افزایش یابد.
com مخفف commerical به معنی تجاری است . ir مخفف iran و مخصوص دامنه های ایرانی است . net مخفف network به معنی شبکه و اینترنت است . org مخفف organization به معنی سازمان و ارگان می باشد .

سابدامین / Sub Domain چیست ؟

نامی است که قبل از نام اصلی Domain قرار می گیرد (زیردامنه) و با نقطه از آن جدا می شود. به عنوان مثال noghtehco.com یک Domain است و members.noghtehco.com یک Sub Domain است.

ادآن دامین / addonDomain چیست ؟

دامنه ی ادان شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی اضافه می شود ، برای هر دامنه ی ادان شده نیز در بخش مدیریت فایل ها ، public_html پوشه ای منحصر بفرد با نام دامنه ایجاد می شود که محتوای سایت ادان شده را در آن مسیر می توان آپلود کرد. بر روی هر هاست بسته به امکاناتی که میزبانی به پلان هاست شما اختصاص داده اند می توانید دامنه ادان کنید. در واقع با استفاده از قابلیت ادان دامین می توانید سایت های مجزا بر روی یک هاست مشترک داشته باشید.

فضای وب / هاست / host چیست ؟

فضای وب ، در اصل فضای تخصیص داده شده به هر سایت درون هارد یک سرور در اینترنت است. شما میتوانید فایلها، عکسها و یا کلا هر چیز مورد علاقه خود را درون این فضا قرار دهید. این فضا مانند همان فضای هارد کامپیوتر شخصی شما میباشد با این تفاوت که این هارد در اینترنت قرار دارد و همیشه و در تمام طول روز و از تمامی نقاط جهان قابل دسترسی است.

چه مقدار فضا برای سایت من کافی است؟

مقدار فضای لازم بستگی به نوع طراحی و فعالیت شما در سایتتان دارد. شما باید حجم فایل هایی که سایت شما را در بر میگیرد را محاسبه کنید ومقدار فضایی بیشتر از آنچه محاسبه کرده اید را خریداری کنید. معمولا برای سایت های شخصی و شرکت ها حداقل فضای ۵۰۰ مگابایت ، برای سایت های سازمانی و اطلاع رسانی حداقل فضای ۱ گیگابایت و برای سایت های خبری حداقل فضای ۲ گیگابایت توصیه می شود . سایت های سرگرمی ، دانلود موزیک و نرم افزار به فضا و پهنای باند بیشتری نیازمندند .

آیا امکان اضافه نمودن فضای وب (هاست) پس از راه اندازی سایت وجود دارد؟

بله. شما میتوانید هر لحظه نسبت به ارتقای فضای هاستینگ خود اقدام نمایید.

مدت زمان ثبت دامنه و هاست چقدر است و آیا نیاز به تمدید دارند ؟

دامنه ها و هاست به صورت یکساله ثبت شده و پس از یک سال نیاز به تمدید خواهند داشت . در مورد طراحی سایت هزینه فقط یک بار دریافت میگردد و در سال های آتی هیچ هزینه ای از این بابت دریافت نخواهد شد .

پهنای باند چیست ؟

مقدار اطلاعاتی که از سایت شما رد و بدل میشود پهنای باند نامیده میشود. به عنوان مثال اگر در صفحه اصلی شما ۴ عکس قرار داشته باشد که حجم هر کدام از آن عکسها ۱۰ کیلوبایت باشد و همچنین خود صفحه ۵ کیلوبایت حجم داشته باشد ، زمانی که یک کاربر به سایت شما مراجعه میکند ۴۵ کیلوبایت از پهنای باند شما را استفاده کرده است.

منظور از FTP Account چیست ؟

برای انتقال فایلها از کامپیوتر بر روی سرویس دهنده، حداقل به یک FTP Account برای برقراری ارتباط نیاز دارید . در صورتی که اپراتورهای سایت شما بیش از یک نفر باشند می توانید برای هر کدام یک FTP Account مستقل ایجاد و اجازه دسترسی آنها را به دایرکتوریها یا فایها با قابلیت خواندنی، نوشتنی و … تعیین نمائید .

در صورتی که پهنای باند ماهیانه اختصاص یافته به سایتم تماماً مصرف شود ، و یا حجم وبسایتم تکمیل شود چه اتفاقی برای سایتم خواهد افتاد؟

این موضوع به شما اطلاع رسانی می شود ، تا جهت ارتقا به بسته بالاتر اقدام کنید.دراینصورت اطلاعات سایت شما هیچ تغییری نمیکند.

به چه صورت سایت خود را بر روی هاست شما قرار دهم؟

بعد از اینکه سایت طراحی شد ، شما نیازمند آن هستید که فایل های خود را با استفاده از FTP برروی سرور آپلود کنید . برای اینکار شما می توانید از نرم افزارهای کمکی چون FileZilla و یا CuteFTP استفاده کنید که آموزش نرم افزار FileZilla و CuteFTP در بخش آموزش سایت وجود دارد .

در چه مکان هایی فایل های خود را آپلود کنم ؟

در نظر داشته باشید که شما نمی توانید در هر جایی فایل های خود را آپلود کنید ، اگر شما می خواهید که فایل های آپلود شده سایت شما نمایش داده شود باید آنها را حتما در فولدری با نام www و یا public_html آپلود کنید . و به خاطر داشته باشید که حتما باید صفحه اصلی سایت شما نامی به این صورت داشته باشد index.htm ، index.html ، index.phpو default.aspx و امثال این باشد. در غیر اینصورت لازم است نام صفحه اولیه خود را به تیم فنی اعلام نمایید تا بر روی هاستتان تنظیم کنند .

بنده از جای دیگری هاست خرید کرده ام، بدلیل نارضایتی ، میخواهم هاست خود را از هاستینگ شما تهیه کنم،ایا امکان انتقال وجود دارد؟

بله، مشکلی وجود ندارد و انتقال توسط همکاران ما انجام خواهد شد.

فرق هاست داخل ایران با هاست خارج در چیست ؟

هاست های ایران به دلیل وجود سرور ها داخل کشور، سرعت نمایش بالاتری دارند .

برای چک کردن Email ها از طریق برنامه هایی مانند Outlook مقادیر ،SMTPو POP3 را چه آدرسی باید قرار دهم ؟

هر دو برابر با اسم سایت خود با پیشوند mail ، مثال :
POP3 :mail.noghtehco.com
SMTP :mail.noghtehco.com

دسترسی به کنترل پنل سایتم از چه طریقی است ؟

اگر هاست شما لینوکس سی پنل است به انتهای آدرس سایت خود پورت ۲۰۸۲ را اضافه نمائید ، به عنوان مثال : http://www.yourdomain.com:2082
اگر هاست شما لینوکس دایرکت ادمین است به انتهای آدرس سایت خود پورت ۱۲۳۴ را اضافه نمائید ، به عنوان مثال : http://www.yourdomain.com:1234

دسترسی به Email های سایتم از چه طریقی است ؟

به انتهای آدرس سایت خود ” webmail/ ” را اضافه نمائید ، به عنوان مثال : http://www.yourdomain.com/webmail

منظور از Email Forwarding چیست ؟

ارجاع نامه های دریافتی به یک یا چند Email دیگر است ( به عنوان مثال می توانید نامه های دریافتی را به Email های دیگر خود در Yahoo , Gmail , Hotmail و … ارجاع نمائید) ، برای انجام این کار می توانید در قسمت Email Forwarding یک یا چند Email را با وارد نموده و با علامت کاما (,) از هم جدا کنید

از ما بپرسید .

پاسخگویی در اسرع وقت

کاربران گرامی می‌توانند به سوالات متداول در خصوص خدمات و محصولات شرکت تبلیغاتی نقطه در بخش مقابل دسترسی داشته باشند یا با استفاده از فرم الکترونیکی زیر نسبت به ارسال سوالات خود اقدام نمایند . گفتنیست پیام شما در اسرع وقت توسط همکاران ما در واحد پشتیبانی پاسخ داده شده و یا در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفته شد . همچنین شما می‌توانید از بخش ارتباط با ما بصورت مستقیم با واحد فنی ما در تماس باشید .






    هاست و دامنه چیست ؟