سوالات متداول طراحی سایت

سوالات متداول .

پرسش و پاسخ های رایج حوزه وب

کدام پسوند دامنه برای من مناسب است ؟

سوالات متداول طراحی سایت

همه مردم ابتدا در مورد پسوند com. فکر می کنند اگر نام دامنه مورد نظرتان با پسوند com. آزاد می باشد آن را به ثبت برسانید اگر نتوانستید با پسوند com. دامنه ای را به ثبت برسانید پسوندهای دیگری نیز وجود دارند. البته بعضی از پسوندها ممکن است برای وب سایت شما مناسبتر باشد com / .net / .org / .ir. پسوندهای متداوالتری هستند و سبب می شوند تا ترافیک سایت شما افزایش یابد.
com مخفف commerical به معنی تجاری است . ir مخفف iran و مخصوص دامنه های ایرانی است . net مخفف network به معنی شبکه و اینترنت است . org مخفف organization به معنی سازمان و ارگان می باشد .

فضای وب / هاست / host چیست ؟

فضای وب ، در اصل فضای تخصیص داده شده به هر سایت درون هارد یک سرور در اینترنت است. شما میتوانید فایلها، عکسها و یا کلا هر چیز مورد علاقه خود را درون این فضا قرار دهید. این فضا مانند همان فضای هارد کامپیوتر شخصی شما میباشد با این تفاوت که این هارد در اینترنت قرار دارد و همیشه و در تمام طول روز و از تمامی نقاط جهان قابل دسترسی است.

چه مقدار فضا برای سایت من کافی است ؟

مقدار فضای لازم بستگی به نوع طراحی و فعالیت شما در سایتتان دارد. شما باید حجم فایل هایی که سایت شما را در بر میگیرد را محاسبه کنید ومقدار فضایی بیشتر از آنچه محاسبه کرده اید را خریداری کنید. معمولا برای سایت های شخصی و شرکت ها حداقل فضای ۵۰۰ مگابایت ، برای سایت های سازمانی و اطلاع رسانی حداقل فضای ۱ گیگابایت و برای سایت های خبری حداقل فضای ۲ گیگابایت توصیه می شود . سایت های سرگرمی ، دانلود موزیک و نرم افزار به فضا و پهنای باند بیشتری نیازمندند .

آیا امکان اضافه نمودن فضای وب (هاست) پس از راه اندازی سایت وجود دارد؟

بله. شما میتوانید هر لحظه نسبت به ارتقای فضای هاستینگ خود اقدام نمایید.

مدت زمان ثبت دامنه و هاست چقدر است و آیا نیاز به تمدید دارند ؟

دامنه ها و هاست به صورت یکساله ثبت شده و پس از یک سال نیاز به تمدید خواهند داشت . در مورد طراحی سایت هزینه فقط یک بار دریافت میگردد و در سال های آتی هیچ هزینه ای از این بابت دریافت نخواهد شد .

پهنای باند چیست ؟

مقدار اطلاعاتی که از سایت شما رد و بدل میشود پهنای باند نامیده میشود. به عنوان مثال اگر در صفحه اصلی شما ۴ عکس قرار داشته باشد که حجم هر کدام از آن عکسها ۱۰ کیلوبایت باشد و همچنین خود صفحه ۵ کیلوبایت حجم داشته باشد ، زمانی که یک کاربر به سایت شما مراجعه میکند ۴۵ کیلوبایت از پهنای باند شما را استفاده کرده است.

مراحل راه اندازی وب سایت چیست ؟

جهت مشاهده جزییات کامل روند طراحی سایت به صفحه طراحی وب سایت اختصاصی مراجعه کنید . اما به صورت کلی مراحل راه اندازی به شرح زیر است :

  • انتخاب یک نام مناسب برای دامنه وب سایت و ثبت آن
  • تهیه فضای میزبانی برای قرار گیری فایل های سایت و استفاده از آن برای ایجاد ایمیل
  • نیازسنجی و مشخص کردن هدف از راه اندازی سایت
  • بررسی راهکارهای مناسب برای پیاده سازی وب سایت
  • طراحی گرافیکی پوسته وب سایت
  • کدنویسی قالب و ماژول ها
  • آموزش نحوه مدیریت
  • پشتیبانی( رفع اشکالات احتمالی )
سایت داینامیک و استاتیک چه تفاوت هایی دارند ؟

اصولا سایتهای ایستا یا استاتیک سایتهایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایتها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند و عملیات محتوایی سایت به ندرت صورت می پذیرد . در مقابل سایتهای پویا نیاز به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت طراحی و توسعه می یابند .

وب سایت واکنش گرا (Responsive) چیست ؟

ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می باشد. به این معنا که طراحی وب سایت به گونه ای می باشد که در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده می شود، به عنوان مثال زمانی که شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر پیدا می کند که قابلیت پیمایش سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد. از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز سایت به گونه ای مناسب نمایش داده می شود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد.

بهینه سازی وب سایت (SEO) چیست ؟

روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتورهای جستجو دریافت می کند سئو جنبه های متفاوتی دارد از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند ، به عبارت دیگر سئو به این معناست : اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتورهای جستجو قابل فهم است.سئو تنها درباره ی موتورهای جستجو نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
جهت آشنایی کامل به سئو و خدمات بهینه سازی سایت به صفحه تهیه گزارش و راهنمای سئو مراجعه نمایید .

آیا بهینه سازی برای هر وب سایتی لازم و ضروری است ؟

جواب این سوال کاملا بسته به توقع شما از وبسایتتان دارد . بهینه سازی کمک می کند یک وب سایت در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد در نتیجه باعث بیشتر دیده شدن سایت می شود. در واقع یک نوع تبلیغات مدرن آنلاین به حساب می آید. زمانی جواب خیر است که شما علاقه ای به بیشتر دیده شدن نداشته باشید.

پشتیبانی وب سایت چیست ؟

نگهداری و پشتیبانی سایت سرویسی است که به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به روز نگه دارید همچنین سرویس پشتیبانی به شما کمک می کند تا ترافیک خود را افزایش دهید و کاربران بسیاری را جذب خود کنید. پیشنهاد ما یک سرویس نگهداری و پشتیبانی وب سایت سفارشی است که به شما امکان ویرایش، بروزرسانی و مدیریت وب سایت را می دهد ما چندین بسته ی پشتیبانی وب سایت را به شما ارائه خواهیم داد تا بر اساس نیاز های خود یکی از بسته ها را انتخاب کنید.
جهت آشنایی با خدمات پشتیبانی ما به صفحه خدمات پشتیبانی و مانیتورینگ مراجعه نمایید .

هزینه طراحی و پیاده سازی وب سایت چگونه تعیین می شود ؟

این مورد دقیقا با نیاز شما رابطه مستقیم دارد ، شاید شما وبسایتی ساده و کم هزینه بخواهید یا مدیر یک شرکت بزرگ باشید که سایتی در خور نام تجاریتان میخواهید. در هر صورت هزینه نسبت به کاری که قرار است انجام شود تعیین خواهد شد.

نحوه پرداخت برای وب سایت چگونه است ؟

۵۰% ( یک دوم ) مبلغ قرارداد در هنگام عقد قرارداد و مابقی آن هنگام تحویل پروژه دریافت می گردد .

آیا می توانم پس از تحویل وب سایت در آن تغییرات ایجاد کنم ؟

بله . به غیر از گرافیک و ساختار کلی سایت تمامی محتویات مربوط به آپدیت و بروزرسانی شامل تصاویر ، صفحات ، نوشته ها و متن ها ، منو و ابزارک ها قابل تغییر ، ویرایش و حذف می باشند . آموزش های مربوط به مدیریت سایت هم به صورت جزوه ، هم به صورت حضوری در محل شرکت و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است .

دسترسی به Email های سایتم از چه طریقی است ؟

اگر Host شما لینوکس است بعد از نام Domain خود پسوند webmail/ را وارد نمائید ، به عنوان مثال : http://www.yourdomain.com/webmail

چند ایمیل می توانم داشته باشم ؟

تعداد ایمیل شما بسته به نوع سرویس هاستیگی خواهد بود که تهیه نموده اید . تعداد ایمیل ها در پلن مربوط به هر سرویس هاست ذکر شده است .

از ما بپرسید .

پاسخگویی در اسرع وقت

سوالات متداول طراحی وب سایت و اینترنت

کاربران گرامی می‌توانند به سوالات متداول در خصوص خدمات و محصولات شرکت تبلیغاتی نقطه در بخش مقابل دسترسی داشته باشند یا با استفاده از فرم الکترونیکی زیر نسبت به ارسال سوالات خود اقدام نمایند . گفتنیست پیام شما در اسرع وقت توسط همکاران ما در واحد پشتیبانی پاسخ داده شده و یا در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفته شد . همچنین شما می‌توانید از بخش ارتباط با ما بصورت مستقیم با واحد فنی ما در تماس باشید .