سوالات متداول بهینه سازی سئو

سوالات متداول .

پرسش و پاسخ های رایج بهینه سازی سئو

سئو ( seo ) چیست ؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که به اختصار آنرا SEO یا بهینه سازی موتور جستجو می نامند که همگی آنها به یک معنی می باشند. در حقیقت سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند سبب افزایش بهره وری وب سایت تان میشود و به شما کمک میکند از رقبای تجاری خود بیشتر دیده شوید.|سئو فرآیند یکباره و ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود و نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است و همچنین به پیگیری مداوم جهت بهینه سازی مطالب و صفحات شما نیاز دارد. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه اصلی بخش سئو وب سایت در نقطه بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

کلمات کلیدی (Keywords) چیست ؟

پرسش و پاسخ های رایج سئو seo

کلمات کلیدی، کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند تا به افرادی که به دنبال محصول ، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود در اینترنت هستند اجازه بدهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر پیدا نمایند. در حقیقت شما باید بدانید که افراد چگونه و با چه عباراتی محصولات، خدمات یا اطلاعات موجود در سایت شما را جستجو می کنند. در این صورت قادر خواهید بود سایت خود را به گونه ای سئو و بهینه سازی کنید که پیدا کردن آن از طریق موتورهای جستجوگر راحت تر شود.
در واقع اگر این کار را به درستی انجام نگیرد، این افراد با هزاران نتیجۀ موجود دیگر در موتورهای جستجوگر روبرو می شوند که گاها رقبای شما میباشند بنابراین اجرا و به کارگیری کلمات کلیدی سئو به شما کمک خواهد کرد رتبه بندی بهتری برای معرفی محصول و خدمات خود داشته باشید.

سئوی محلی یا لوکال سئو چیست ؟

سئو محلی یا لوکال سئو به طور کلی فرآیندی است که به جست و جوگران محلی کمک می‌کند تا راحت‌تر شما را در جستجو های گوگل پیدا کنند.در واقع شما توسط این متد سئو میتوانید به موتورهای جست و جو اطلاع دهید که کسب و کار شما چیست و در کدام محله فعالیت می‌کند. با انجام فرایند سئوی محلی شما قادر خواهید بود به راحتی در جست و جو های مرتبط با کسب و کار در صدر نتایج نمایش داده شده قرار بگیرید.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌ای از عملیات و دستوراتی اشاره دارد که با هدف فریب و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار برده میشود. توجه به این نکته مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی و غیر اصولی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و استفده از این اصول و روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست نتایج جست و جو را برای همیشه در بر خواهد داشت.
ممکن از سئو کلاه سیاه شرایط رشد ناگهانی در نتایج جستجو را برای شما به ارمغان بیاورد ولی به دلیل هوشمند شدن الگوریتم های موتورهای جستجو نسبت به گذشته انجام تاکتیک های سئو کلاه سیاه میتوانند سبب حذف کامل شما از لیست نتایج جست و جو و گاها شکست پروژه تجاری شما در فضای اینترنت شود.

اگر پروژه سئو به نتیجه مورد قبول نرسید، تکلیف چیست؟

تجربه تیم ما در زمینه سئو این موضوع را ثابت کرده است که در صورت رعایت اصول و استاندارد های لازم احتمال نتیجه نگرفتن بسیار ضعیف خواهد بود. برنامه ریزی در حوزه سئو به صورتی انجام میگیرد که در صورت تعامل و همکاری متقابل طرفین، نتیجه مطلوب مد نظر دریافت خواهد شد. با این وجود در صورتی که هدف مدنظر حاصل نشد کارشناسان ما جهت برنامه ریزی مجدد و دریافت علت این امر با شما همکاری خواهند کرد.
هدف اصلی کارشناسان سئو ما کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است و تا رسیدن به این نتیجه در کنار شما خواهند بود.

آیا گزارشی طی پروژه سئو برای کارفرما ارسال خواهد شد؟

طبق برنامه ریزی که برای پروژه سئو وب سایت شما صورت گرفته است در پایان هر ماه گزارشی از عملکرد و روند پشرفت پروژه توسط کارشناسان سئو نقطه ، تهیه شده و برای بررسی برای کارفرما ارسال خواهد شد. فرایند شفاف گزارش دهی ماهانه به شما کمک میکند تا در صورت نیاز بهترین تصمیم را برای آینده کسب و کار خود در فضای مجازی اتخاذ نمایید.

هزینه و زمان انجام یک پروژه سئو، چگونه محاسبه می‌شود؟

برآورد هزینه و مدت زمان پروژه سئو سایت شما با توجه به وضعیت فعلی سایت شما ، رقبای حاضر در نتایج جستجو و البته خواسته های کارفرما،پس از بررسی توسط کارشناسان سئو ما قابل ارائه خواهد بود.
دقت داشته باشید که مدت زمان ارائه شده برای پروژه سئو در صورت خواست کارفرما قابل افزایش و یا کاهش می باشد. شما در هر مرحله از فرایند سئو این امکان را دارید که پروژه سئو خود را متوقف کنید و یا برای بدست آوردن نتایج هدف جدید بعد از جلسه حضوری برنامه جدیدی را اعمال نمائید.

چگونه می توانیم سایت خود را به صفحه اول گوگل و برترین نتایج بیاوریم؟

۱- گوگل ادوردز ( تبلیغات گوگل ) :
شما با استفاده از گوگل ادوردز میتوانید در برترین نتایج گول سایت خود را به نمایش درآورید. اما بزرگترین مشکل گوگل ادوردز هزینه بسیار بالای آن است به خصوص که در کشور ما نوسانات قیمت ارز بسیار بالا است. هزینه ای که باید برای گوگل ادوردز پرداخت کنید بسیار سنگین بوده. اما یک روش دیگر و ارزان تر وجود دارد.
۲- سئو سایت :
شما با استفاده از سئو سایت می توانید با هزینه ای کمتر از گوگل ادوردز در برترین نتایج گوگل دیده شوید اما فرقی که سئو سایت با گوگل ادوردز دارد این است که در گوگل ادوردز سایت شما با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید سریعا در برترین نتایج دیده می شود اما برای سئو سایت شما نیازمند زمان است. با این حال سئو سایت ماندگاری بیشتری نسبت به گوگل ادوردز دارد و از همه مهم تر اینکه هزینه ی آن کمتر است.

چرا سایت شما باید در صفحه اول گوگل باشید؟

بر اساس آمار ها کاربرانی که در گوگل کلمه کلیدی را سرچ می کنند بیشاز ۶۰ درصد ۵ جستجو اول را انتخاب می کنند. اگر سایت شما ذر صفحه اول گوگل باشد بازدید کننده های بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب می کنید و در نتیجه بیشتر می توانید محصولات خود را بفروش برسانید.

بعد از رسیدن به برترین نتایج در کلمات کلیدی آیا باید سئو سایت را ادامه دهم؟

بله حتما شما باید سئو سایت را به صورت همیشگی برای پایداری سایت انجام دهید. سئو مثل طراحی سایت نیست که یکبار برای همیشه سایت شما طراحی شود بلکه باید به صورت همیشگی سئو و بهینه سازی سایت شما انجام شود. بعد از رسیدن به برترین نتایج باید دقت بیشتری را در سئو سایت خود داشته باشید تا رتبه خود را از دست ندهید.

چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایتم بیابم؟

برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، تمام کلمات احتمالی را لیست کنید که ممکن است بازدیدکنندگان یا مشتریان بالقوه استفاده کنند تا شما را آنلاین بیابند. به این فکر نکنید که چگونه شغل خود را توصیف کنید. بلکه تمرکز خود را بر روی آنچه افراد بصورت آنلاین جستجو می کنند حفظ کنید.

آیا تصاویر بر روی سئو تاثیر دارند؟

بله قطعا چنین است و تصاویر بر روی سئو تاثیر دارند. بهینه سازی کامل تصاویر، امکان یافتن آنها در جستجوی تصاویر گوگل و مراجعه بیشتر به سایت شما را امکان پذیر می سازد. برای سئوی تصاویر، باید به متن alt مرتبط با تصویر توجه کنید. زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را مانند ما ببینند. به همین دلیل باید متن مناسبی برای تصویر قرار دهید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند.

بک لینک در سئو چیست ؟

دسته دیگری از سوالات سئو مرتبط با بک لینک در سئو است. بک لینک ها، پیوندهایی از سایتهای خارجی به وب سایت اصلی شما (یا هریک از صفحات آن) هستند. آنها بخش مهمی از استراتژی سئوی شما هستند.
درواقع، هرچه لینک بیشتری کسب کنید، وب سایت شما از دید گوگل قابل اعتماد و معتبرتر درنظر گرفته می شود. بدست آوردن آنها کار ساده ای نیست، اما می توانید از متخصصین در این زمینه مشاوره بگیرید یا در این زمینه بیشتر مطالعه کنید.

آیا نام دامنه بر سئوی سایت موثر است؟

بله قطعا نام دامنه بر سئوی سایت موثر است. نام دامنه اولین مکانی است که یک ربات به آن مراجعه می کند تا موضوع سایت شما را درک کند. به همین دلیل، قبل از انتخاب نام دامنه خود، بررسی کنید کدام کلمات کلیدی برای تجارت شما مهم است. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه به مقاله انتخاب نام دامنه مناسب مراجعه نمایید.

متاتگ چیست؟

وقتی درمورد متاتگ ها صحبت می کنیم، دراصل به عنوان متا یا عنوان سئو به علاوه ی توضیحات متای شما اشاره می کنیم. همراه با URL شما، اینها در نتایج جستجوی شما نشان داده می شوند. به همین دلیل، توجه به این عناصر متنی بسیارمهم است. زیرا رباتها برای درک محتوای صفحه وب شما، آنها را اسکن می کنند. شما می توانید ظاهر جستجوی خود را با استفاده از این عوامل، بطور کامل سفارشی سازی کنید.

تگ های هدینگ چه هستند؟

تگ های هدینگ از H1 تا H6، شرایط SEO برای عناوین و هدینگ ها است. تگ های هدینگ برای ارائه ساختار و سلسله مراتب صفحات شما عالی هستند. از تگ H1 برای عنوان اصلی و از H2 و سایر تگ ها برای سطوح پایین تر استفاده می شود.
افزودن تگ های هدیتگ باعث می شود مطالب شما براحتی توسط بازدیدکنندگان و ربات های گوگل قابل خواندن باشد و به بهبود سئوی سایت شما کمک می کند.

از ما بپرسید .

پاسخگویی در اسرع وقت

سوالات متداول سئو

کاربران گرامی می‌توانند به سوالات متداول در خصوص خدمات و محصولات شرکت تبلیغاتی نقطه در بخش مقابل دسترسی داشته باشند یا با استفاده از فرم الکترونیکی زیر نسبت به ارسال سوالات خود اقدام نمایند . گفتنیست پیام شما در اسرع وقت توسط همکاران ما در واحد پشتیبانی پاسخ داده شده و یا در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفته شد . همچنین شما می‌توانید از بخش ارتباط با ما بصورت مستقیم با واحد فنی ما در تماس باشید .