ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ ( بازاریابی ایمیل ) عبارت است از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیونها نفر در سطح کشور جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگتان.
چند جنبه وجوددارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا میسازد.بازاریابی با ایمیل یک فناوری ارسال(Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت،محصول ، خدمات ،تبلیغ و…را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین میکنید.
ثانیأ ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور (Telemarketing) است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش میدهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی


۱- سرعت: تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد.
۲- اطمینان: بدلیل قابلیتهای کنترل آنلاین این گونه تبلیغات براحتی می توان از رسیدن تبلیغ بدست هدفها مطمئن بود، در صورتیکه در تبلیغات سنتی همواره این کار با حدس و گمان انجام می شود.
۳- کارائی بالاتر: در روشهای تبلیغات آنلاین احتمال آنکه شخصی تبلیغ شما را باز کند بدلیل جذابیتهای تصویری و معمولا تازگی، بیشتر از تبلیغات سنتی مانند پست مستقیم (Direct mail ) و با تبلیغات عمومی روزنامه ای و مجله ای می باشد.
۴- ارتباط دو طرفه: در تبلیغات آنلاین امکان ایجاد ارتباط دوسویه باکاربروجوددارد.
۵- ارزانتر بودن : تبلیغات آنلاین بدلیل عدم استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و جوهرو سیستمهای حمل و نقل مانند پست همیشه نیست به تبلیغات سنتی ارزانتر می باشد .
۶- گروه مخاطبان: در تبلیغات آنلاین گروه مخاطبان همواره جزو طبقه متوسط و مرفه جامعه با قدرت خرید بالاتر می باشند. معمولا افراد تحصیل کرده بوده و گروه مدیران و راهبران جامعه نیز در این مجموعه می باشند.

چرا ایمیل مارکتینگ ؟


ارسال ایمیلهای تبلیغاتی یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است. در این روش شرکتها و موسسات مختلف قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه به هزاران و حتی ملیونها نفر در سرتاسر جهان معرفی نمایند. همچنین با توجه به نوع خدمات و محصولات می توان قشر خاصی از کاربران را برای معرفی محصولات انتخاب نمود و این خود دلیلی است بر هدفمند بودن این شیوه تبلیغاتی .
نمودار مقابل میزان استفاده بازاریابان چندین کشور از تکنیک های مختلف تبلیغات آنلاین را نشان می دهد . طبق نمودار بازاریابان ۸۸ درصد از تکنیک ایمیل مارکتینگ در جذب مشتریان و فروش محصولات خود استفاده برده اند ، از این میزان ۴۰ درصد تاثیر موثر و ۵۵ درصد تاثیر نسبی روی مشتریان داشته است که این درصد قابل توجهی برای جذب سرمایه در روش های تبلیغاتی می باشد .